Friday, March 9, 2012

Setahun

Assalamualaikum

Sapa rindu aku..? Aku tak update blog adalah dalam 4-5 hari... Bukan apa... Tuntutan masa memaksa aku untuk tidak menulis entry dalam waktu terdekat ni... Lagi lagi cikgu Sadiq tu dah bagi kitorang ni tajuk untuk folio sivik... Aku lagi berharap dia tak bagi... Tapi.... Paham paham jelahh..

Sebenarnya aku tengah cari idea nak buat karangan bahasa inggeris.. So,aku baca bacalah balik entry entry lama aku...sampai kat satu entry ni,aku rasa sebak tiba tiba... Tambahan,hari ni genap setahun.. Nak tahu entry apa ? 




Entry tu belum genap sehari lagi untuk berusia setahun... Tapi kejadian kemalangan yang aku tulis dalam entry tu dah genap setahun... Aku still ingat,dan aku rasa aku tak patut lupakan peristiwa kemalangan tu... Sebab aku nampak dengan jelas keadaan lepas kemalangan tu... Aku baru balik sekolah masa tu... Aku still ingat macam mana polis tutup mayat pelajar politeknik tu dengan plastik hitam... Aku ingat lagi keadaan kereta Proton Wira dengan Triton tu macam mana lepas kemalangan tu... Aku ingat lagi,aku nampak kaca cermin bersepah atas jalan... Aku ingat lagi semua tu yang aku tak mampu nak tulis... Bayangkanlah,aku yang lalu kat tempat kejadian lepas tu pun masih terkesan,apatah lagi keluarga arwah yang kehilangan... 

Untuk tu,marilah kita sedekahkan Al Fatihah untuk dua dua mangsa yang terlibat dalam kemalangan tu... Kalau dorang masih ada,umur dorang dah 21 tahun... Kalau korang rasa nak baca lagi pasal kemalangan ni,baca kat sini :





@aku bersyukur aku masih diberi kesempatan ini. 





= D

No comments: