Tuesday, February 14, 2012

Lelaki Dan Cermin Mata

Assalamualaikum

Sapa rindu aku ? Hahaha..Soalan macam ape je kan...Agak kelamaan aku tak update blog kan ? Lama sangatlah tu...Padahal berapa hari je tak update...Takde sampai berbulan bulan bertahun tahun tak update kan..

Tadi masa matematik kat sekolah,one of my friend ni,lelaki,dia menhadapi masalah nak menyalin soalan kat whiteboard...So dia macam tertinjau tinjau,kepala depan belakang depan belakang macam kura kura...Lepas tu boleh pulak kantoi dengan cikgu Jamilah,cikgu yang ajar kitaorang matematik..Cikgu Jamilah pun tegur my friend yang tertinjau tinjau tu :

" Syukri kenapa ? Tak nampak ke ? Kalau rabun buatlah cermin mata ''

Sebenarnya,dalam kelas aku memang ramai yang rabun..Even aku sendiri rabun..Sekarang kalau belajar kat kelas,memang aku akan pakai cermin mata..Kalau masa aku belajar dekat lab lagilah aku kena pakai cermin mata...Lagi faktor yang memaksa aku pakai cermin mata sebab aku duduk terkebelakang dalam kelas..Lepas tu pulak,kelas aku tu sebahagian daripada dewan,so,kelas aku tu ada stage yang separa besar,jadik kedudukan whiteboard dengan meja agak jauhlah...So,kalau tak pakai cermin mata memang tak nampak apa yang cikgu tulis dekat whiteboard...

Cikgu Jamilah ada tanya :

" Kenapa tak nak pakai cermin mata Syukri ? Sebab nampak tak macho ? ''

Sebenarnya,lelaki sangat macho bila pakai cermin mata...Aku sendiri suka kat lelaki yang pakai cermin mata..kat bawah contoh contoh lelaki yang pakai cermin mata yang nampak macho 


Justin Bieber



Nick Jonas



Imam Muda Hassan

Amacam ? Machokan ? Sebenarnya lelaki memang macho bila pakai cermin mata...Cuma diorang je yang taknak pakai...Tapi ada sesetengah lelaki yang suka pakai cermin mata....






@aku rabun jauh










= D







No comments: