Sunday, September 18, 2011

Rabun Malam ....???

Assalamualaikum..


korang tau ape tu rabun malam??
mestilah tau kan..
korang kan pandai pandai belaka..

Rabun malam adalah satu keadaan di mana penghidapnya rabun semasa matahari terbenam. Ianya adalah ketidakupayaan seseorang untuk melihat pada waktu malam dan apabila dalam cahaya yang malap.

Sebenarnya rabun malam merupakan satu penyakit yang disebabkan oleh kekurangan Vitamin A dalam makanan yang menyebabkan sel mata yang kering dan menghadkan keupayaan untuk menguruskan intensiti (ketumpatan) cahaya.

actually,saya rabun ni dah lama..
since darjah empat kot..
time tu buat cermin mata pakai yang ala ala harry porter 
punye cermin mata..

untill now..
i'm still wearing cermin mata..
tapi tak sekerap dulu..





=D

2 comments:

Fara Atika said...

aicehh~ gmbo adah tomey la.. macm minah arab.. ehehe.. n.. macm pernah nmpak jer cewromin Mota tu.. ehe.. tapi kat mane erk? *_^

Syuhada Sharif said...

memang rr pena nmpk..kite pena pkai dulu