Monday, August 15, 2011

Cikgu Praktikal Yang Errrr....

Assalamualaikum...

hari ni nak cite pasal satu kemalangan,ehh..bukan bukan..KEJADIAN..
ekceli macam ni...ehem ehemm..


masa kat sekolah tadi,masa waktu BM,Cikgu Z*^&@i lambat masuk...
so,masa tunggu dia nak dtg kelas tu..saye pegi lah amek penyapu kat belakang kelas...
sbb nak wat pelita panjut..
amek penyapu nak sapu sampahlah opkos..
belum sempat nak sapu sampah tu,Cikgu Zaki pulak datang..
sape yang tak kenal dengan beliau sila rujuk entry INI...
datang datang je..tros cakap camnih...

CZ :: sekarang ni masa cikgu Z*^&@i kan??

pastu budak sekelas pon cakap ya..

CZ :: ok,..saya relief kelas awak...
awak sume pergi ke makmal komputer eah..cikgu Z*^&@i tak datang..
dia kena cirit birit...

pada saat tu,saya dengan penuh keyakinan pon gelaklah...
dalam hati cakap

'' cikgu ni takde ayat lain yang lebih sesuai ke nak cakap ? ''

yela..other words like,Cikgu Z*^&@i ade hal ke...tak sihat ke...
ini tidak..camtu pulak dia cakap...
naseb baek tak cakap cikgu Z*^&@i kene ber@k ber@k..

lepas tu,saye,NALISA,gan jalilah gerak lah pergi makmal komputer..
dah sampai tu..cikgu zaki suroh bukak PC untuk kegunaan tanpa hala tujuan..
saya,nalisa gan jalilah pilih satu PC ni..just selang satu meja je gan dia..
tah ape malang naseb kitaorang..PC tu pnye internet connection takde..!!

so,
kitaorang just dudok dudok sambil mengumpat SIKIT pasal cikgu tu sambil gelakkan dia..
hahahah..
nak taw sebab ape...??
sebab masa dia mngadap PC,muke dia kemain lagi...
seriyes gilee...
pastu dia adelah wat aksi yang agak agak luCAS kat situ...

PERINGATAN...ANDA DILARANG TIRU SAMA SEKALI YEHH...!!

lagi satu...
muka dia seakan akan ada aura yang membuatkan kitaorang asyik nak gelak kalau
jumpa dia..kadang kadang,dia pon gelak masa jumpa kitaorang..

pastu,sbb PC kitaorang takbleh guna..kitaorang dok lah mengedikk kat PC Fara
kat blakang meja kitaorang...
tengah dok syok syok,tetiba die panggil saya gan nalisa..jalilah dah lesap..!
sangat SASPEN ooowwh..!!

dengan muke seram sejuk,kitaorang pandanglah die...
sambil berpandangan antara satu sama lain..
nak tau reaksi muka die macam mane..??

sila jangan sama kan beliau dengan kucing..anggap saje muke seriyes..

hah...
macam nak marah kitaorang...
sekali tu,dia cakap macam nih...

CZ :: eh,awak dua orang ni..boleh tolong saya tak ..
awak taw bilik saya tak...tolong amekkan beg sandang saya atas meja..
padahal cuma bilik guru,bukan bilik panatia ke..

we all just angguk je lah...

pastu,masa nak jalan menuju pintu,dia panggil lagi...

CZ :: kat beg saya tu ade tulis nama CIKGU ZAKI...

sambil tu dia buat gaya yang pelbagai...
dalam hati cakap..
'' cikgu ni...cam budak budak pulak dibuatnye aku nih... ''

baru selangkah kitaornag jalan die cakap lagi..

CZ :: eh awak,cepat sikit,sekarang...

ehh..!dah lah buli kitaorang...demanding pulak nak cepat..
ikotkan hati,nk je cakap..

'' cikgu amekk arr sendiri ''

tapi pikir pahala puasa kan..

pastu,dah sampai kitaorang pon amekk lah beg yang dimaksudkan...
pastu,tangan punye leh gatal..dok usha usha barang yang ade dalam beg...
sekali tengok ade patung puppet rabbit...tak menahannya..wane pink pulak..

sila andaikan sebagai warna pink..

nalisa cakap..

NR :: jambuww ke cikgu nih..gedik seyhh...

hahha...padan muke cikgu...

masa saya bagi beg tu kat dia..

SS :: cikgu,ni beg cikgu...
CZ :: eh,time kasih..pandai awak dua nih..

see..how he treat us like kindergarden kids..
then,lepas tu,saya gan nalisa lepak balek kat meja FARA yang teruja gan cikgu tu..
pastu dia boleh ckp..

CZ :: awk dua boleh duduk tak...rimas lah saya tgk...

ehh cikgu nih..saya dah tlg cikgu dah cukup baek...tak mintak upah pon..
pastu cikgu nak soh kitaorang duduk...
sukati kitaorang lah nak duduk ke takmo..
takde kacau cikgu wat keje pon..

tak pelah cikgu..
sbb cikgu ni cikgu praktikal,sy anggap ape yg cikgu cakap tu cuma gurauan...
tapi kalo cikgu cakap lagi mcm tu...
mmg saya sepahkan bilik guru lelaki..pastu saya letak note..

:: CIKGU ZAKI YANG SEPAHKAN...SILA TANGKAP BELIAU ::

okeyh??

nak entry lagi best.. pegi sini -----> COMMENT NALISA PASAL CIKGU ZAKI

=D







5 comments:

Nalisa said...

kihkihkih..terbaeklah adah...

Nalisa said...

Memang pon!!mmg adah kene menyampahkan die skalik!!!tau??!!

Syuhada Sharif said...

@nalisa :: suke pulak dia.. pasni kita sakat dy je.. :D

aisyah said...

cikgu turh kn bengong....hehe..

Syuhada Sharif said...

:)